Sposób załatwiania spraw
Zasady przyjmowania interesantów i załatwianie spraw w urzędzie regulują w szczególności przepisy:
- Ustawa z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004, Nr 256, poz. 2572, ze zm.)
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. 2014, poz. 191)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Adm. (tekst jedn. Dz. U. 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm. )
Główne zasady załatwiania spraw przez P. Nr 52
- zgodnie z obowiązującymi przepisami i powszechnie przyjętymi zwyczajami – terminowo, bez zbędnej zwłoki
- z zachowaniem prawa stron do czynnego udziału w każdym stadium postępowania
- z możliwością podejmowania wszelkich działań niezbędnych dla prawidłowego postępowania
- sprawy – w zależności od rangi – mogą być załatwiane w formie ustnej lub pisemnej (o sposobie decyduje dyrektor przedszkola).
Istotnym warunkiem załatwienia sprawy jest przedłożenie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Przedszkole załatwia sprawę niezwłocznie jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie jest wymagane zebranie dodatkowych danych, wyjaśnień lub dowodów.
Sprawy są załatwiane najpóźniej w terminie jednego tygodnia (od dnia ustnego zgłoszenia) i w terminie jednego miesiąca (od dnia złożenia pisma wraz z dokumentami, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego) – z wyłączeniem przepisów określających inne terminy na załatwienie sprawy.
W przypadku przewidywanego przekroczenia ustalonego terminu dla załatwienia określonej sprawy zawiadamia się zainteresowanego o spodziewanym przekroczeniu terminu, podając przyczyny zwłoki ze wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy.
Od decyzji Dyrektora przedszkola przysługuje odwołanie do organu prowadzącego przedszkole w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Dyrektora Przedszkola Nr 52 w Warszawie.
Skargi i wnioski
Przedszkole przyjmuje interesantów w sprawach interwencji, skarg i wniosków codziennie:
w godz. 7.30 – 8.30 (wicedyrektor)
w godz. 15.30 – 17.30 (dyrektor)
w godz. 8.00 – 16.00 (sekretariat)
Regulamin przyjmowania skarg i wniosków w Przedszkolu Nr 52 w Warszawie Przedszkole Nr 52 w Warszawie nie udziela odpowiedzi na korespondencje (w tym elektroniczną), która nie spełnia wymagań określonych w art. 63§ 2 KPA (Dz. U.2000 Nr 98, poz.1071 ze zm.)
Zgodnie z w/w art. 63§ 2 KPA treść kierowanej korespondencji (w tym elektronicznej) powinna
zawierać – co najmniej – wskazanie:
- - osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko)
- - adresu (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, nr tel.)
- - przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Pracownicy administracji przedszkola zobowiązani są do uruchomienia poczty elektronicznej niezwłocznie po rozpoczęciu pracy oraz do jej systematycznego sprawdzania w czasie godzin pracy.
Wprowadził: | Administrator | 2021-11-22 | |
---|---|---|---|
Aktualizujący: | Administrator | 2022-02-08 | |
Podmiot udostępniający informację: | Przedszkole nr 52 | ||
Liczba odwiedzin: | 280 | ||
Dziennik zmian strony |
| ||
Wersje archiwalne strony udostępniane po kontakcie z placówką. |