Organizacja

  • Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora do 30 kwietnia każdego roku i przedstawiony do zatwierdzenia przez organ prowadzący.
  • Arkusz organizacji przedszkola zaopiniowany przez radę pedagogiczną zatwierdza organ prowadzący przedszkole.
  • Arkusz organizacji przedszkola określa w szczególności:
    • liczbę dzieci i czas pracy poszczególnych oddziałów,
    • liczbę pracowników łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych,
    • ogólną liczbę godzin finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący przedszkole.
  • Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku, z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.
  • W przedszkolu łącznie jest pięć oddziałów.
  • Liczba dzieci uczęszczających do przedszkola wynosi 125.

Rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia ustalony jest przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji. Uwzględnia on wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do założeń programowych oraz oczekiwań rodziców.

W przedszkolu obowiązują następujące ramowe rozkłady dnia:

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI 3-4 LETNICH

  • 7.00- 8.30 Przychodzenie dzieci. Zabawy dowolne według zainteresowań, służące realizacji ich pomysłów: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, badawcze, słuchowe, zabawy integrujące grupę.
  • 8.30- 8.40 Zabawy ruchowe prowadzone z całą grupą. Czynności higieniczno-samoobsługowe oraz przygotowanie do posiłku.
  • 8.40- 9.00 Śniadanie. Kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się w czasie spożywania posiłku.
  • 9.00-9.20 Zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą będące realizacją wybranych treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu
    i kształceniu we wszystkich przedszkola. Rozwijanie różnorodnych  aktywności: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej.
  • 9.20-10.15 Zabawy dowolne w kącikach tematycznych oraz organizowane przez nauczyciela z całą grupą lub w zespołach.
  • 10.15-10.30 Przygotowanie do wyjścia do ogrodu lub na spacer. Czynności samoobsługowe w szatni
  • 10.30- 11.30 Pobyt w ogrodzie lub spacer. Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej z wykorzystaniem sprzętu ogrodowego. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
  • 11.30- 12.00 Powrót z ogrodu. Wykonywanie czynności higieniczno- samoobsługowych w szatni i łazience. Przygotowanie do obiadu.
  • 12.00- 12.45 Obiad. Przestrzeganie zasad dobrego zachowania się podczas Spożywania posiłku. Kształtowanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do samodzielności.
  • 12.45 -14.00 Odpoczynek-leżakowanie. Zapewnienie dzieciom warunków sprzyjających relaksowaniu się i odpoczynkowi m.in.; poprzez czytanie bajek, słuchanie muzyki relaksacyjnej
  • 14.00-14.30 Przygotowanie do podwieczorku. Prowadzenie czynności higieniczno- samoobsługowych w sali i łazience. Wdrażanie do samodzielności.
  • 14.30-15.00 Podwieczorek. Kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się spożywania posiłku.
  • 15.00-17.30 Zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, plastyczne. Obserwacje pedagogiczne, praca indywidualna z dzieckiem. Pobyt w ogrodzie w zależności od pory roku . Rozchodzenie się dzieci do domów.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DZIECI 5-6 LETNIE

  • 7.00-8.30 Przychodzenie dzieci. Inspirowanie do działalności zabawowej. Zabawy dowolne wg zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci :zabawy konstrukcyjne, tematyczne, manipulacyjne, ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książeczek, czasopism dziecięcych, ćwiczenia logopedyczne, grafomotoryczne. Prace porządkowe wprowadzone w sali
  • 8.30-8.40 Ćwiczenia poranne. Prowadzenie czynności higieniczno-samoobsługowych. Przygotowanie do posiłku
  • 8.40- 9.00 Śniadanie. Przestrzeganie zasad dobrego zachowania podczas posiłku
  • 9.00-10.00 Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w ramach realizacji wybranego Programu Wychowania Przedszkolnego prowadzone z całą grupą. Nabywanie umiejętności poprzez działanie. Stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka
  • 10.00-10.45 Swobodne zabawy dzieci w kącikach tematycznych, zabawy i gry stolikowe.
  • 10.45-11.45 Pobyt w ogrodzie. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: prowadzenie obserwacji przyrodniczych, prowadzenie prac porządkowo-ogrodowych; spacery i wycieczki. Zabawy organizowane przez nauczyciela z całą grupą lub w małych zespołach. Zabawy z wykorzystaniem sprzętu terenowego. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody oraz pory roku.
  • 11.45-12.00 Powrót z ogrodu. Wykonywanie czynności higieniczno- samoobsługowych. Przygotowanie do posiłku
  • 12.00-12.30 Obiad. Kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas pożywania posiłku
  • 12.30-13.30 Utrwalenie poznanych treści z zajęć. Praca indywidualna oraz praca dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy i gry językowe. Zajęcia dodatkowe prowadzone przez nauczyciela.
  • 13.30-14.15 Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie. Zabawy ruchowe
  • 14.15-14.30 Przygotowanie do posiłku. Prowadzenie czynności higieniczno- samoobsługowych
  • 14.30-15.00 Podwieczorek
  • 15.00-17.30 Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Wykonywanie prac porządkowych w sali. Zabawy dowolne w ogrodzie w zależności od pory roku. Rozchodzenie się dzieci do domów.

Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.


Psycholog z ramienia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr  19

  • Rodziców zainteresowanych wsparciem psychologicznym zapraszamy do kontaktu z panią psycholog Magdaleną Zychowicz. Zapisy w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr  19, ul. Lokajskiego 3 pod numerem telefonu 513 905 022 lub 513 906 360 
  • W ramach dyżuru przedszkolnego dyżur psychologa na terenie placówki- w co drugą środę
  • adres e-mail: M.Zychowicz@eduwarszawa.pl- Odpowiada na wiadomości w poniedziałki i środy

Logopeda Katarzyna Kędzierska

  • pracuje z dziećmi w następujące dni:
    • Poniedziałek 9:00-12:30 
    • wtorek 15:30-17:30
    • Czwartek 10:00-16:00
    • Piątek 8:00-16:00

Psycholog w placówce P400

  • Pani psycholog Joanna Dudzik pracuje z dziećmi w następujące dni:
    • Wtorek 9:00-12:30
    • Czwartek  9:00-13:00
    • Kontakt pod adresem e-mail: Joanna.Dudzik@eduwarszawa.pl oraz pod numerem przedszklola w dni, które pracuje na terenie placówki
Wprowadził: Administrator2021-12-29
Aktualizujący:Stajniak- Przybytniewska Marlena 2023-10-26
Podmiot udostępniający informację:Przedszkole nr 400 Przedszkole nr 400
Liczba odwiedzin:289
Dziennik zmian strony
  • Edycja treści 2022-02-09 12:08:09
  • Edycja treści 2023-01-30 15:00:16
  • Edycja treści 2023-10-26 20:49:31
Wersje archiwalne strony udostępniane po kontakcie z placówką.