Plan pracy
Roczny plan pracy przedszkola zawiera etapy realizacji koncepcji pracy, sposoby realizacji priorytetów zmierzających do osiągnięcia wizji przedszkola. Służy rozwojowi przedszkola i doskonaleniu jego pracy. W roku szkolnym 2023/2024 będziemy realizować następujące zamierzenia:
-
Wspomaganie roli rodziny
-
Umiejętności cyfrowe
-
Rozwijanie aktywności fizycznej
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
-
nabycie przez dzieci umiejętności odróżniania dobrego zachowania od złego
-
rozwijanie empatii dziecięcej
-
nabycie przez dzieci umiejętności nazywania uczuć własnych i drugiego człowieka/podawania przykładów właściwego i niewłaściwego zachowania
-
uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych oraz zwierząt
-
budowanie właściwych relacji na płaszczyźnie przedszkole – dom
-
budowanie wzajemnego zaufania
-
ujednolicenie oddziaływań wychowawczych
-
podniesienie świadomości edukacyjnej rodziców
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
-
rozwijanie zainteresowań informatycznych nauczycieli i dzieci przez wskazanie w jaki sposób komputer może być narzędziem pożytecznym w pracy, nauce, zabawie,
-
wykorzystanie komputera przez każdego nauczyciela w trakcie przygotowywania materiałów pomocniczych do zajęć, wdrażanie do wykorzystania komputera jako środka dydaktycznego wnoszącego nową jakość do placówki na każdym etapie nauczania,
-
wskazanie na ważność doboru właściwego oprogramowania edukacyjnego.
-
wprowadzenie podstawowych pojęć, zasad działania i rodzajów sztucznej inteligencji (AI) w pracy nauczyciela,
-
praktyczne zastosowania AI wspierające zapoznanie dzieci z podstawową wiedzą na temat sztucznej inteligencji oraz jej zastosowań.
Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
- Dzieci rozwijają i doskonalą aktywność ruchową
-
Dzieci poszerzają i stosują słownictwo w zakresie edukacji sportowej, znają różne dyscypliny sportowe.
-
Dzieci rozumieją ideę codziennego pobytu na świeżym powietrzu.
-
Dzieci mają świadomość korzyści płynących z uczestnictwa w ćwiczeniach i zabawach ruchowych organizowanych przez nauczyciela na ich stan zdrowia, sprawność ruchową i psychiczną.
-
Dzieci uczą się stosować zasady i rozumieją potrzeby ich przestrzegania w życiu codziennym.
-
Dziecko zdaje sobie sprawę z konieczności przestrzegania zasad warunkujących bezpieczeństwo swoje i innych.
-
Zdobywanie poczucie świadomości własnego ciała, możliwości ruchowych i przeniesienie jej na otaczającą przestrzeń, w jakiej funkcjonuje
-
Wspieranie dziecka z nadwagą i otyłością w społeczności przedszkolnej.
Załączniki:
Wprowadził: | Administrator | 2022-04-29 | |
---|---|---|---|
Aktualizujący: | Mederak Ewa | 2023-08-28 | |
Podmiot udostępniający informację: | Przedszkole nr 55 im. "Polskich Podróżników" | ||
Liczba odwiedzin: | 132 | ||
Dziennik zmian strony |
| ||
Wersje archiwalne strony udostępniane po kontakcie z placówką. |