Sposób załatwiania spraw
Zagadnienia związane z przyjmowaniem interesantów i załatwianiem spraw w urzędzie regulują w szczególności przepisy:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737, 854, 1562 i 1635),
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.- Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 – Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2024 r. Nr 98, poz. 572).
Główne zasady załatwiania spraw przez Przedszkole:
- zgodnie z obowiązującymi przepisami i powszechnie przyjętymi ogólnymi zasadami,
- terminowo, bez zbędnej zwłoki,
- przy zachowaniu prawa strony do czynnego udziału w każdym stadium postępowania,
- przy podejmowaniu wszelkich działań niezbędnych dla prawidłowego wyjaśnienia stanu faktycznego prowadzonego postępowania,
- sprawy są załatwiane w formie pisemnej.
Warunkiem załatwiania sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Przedszkole załatwia sprawę niezwłocznie, jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie jest wymagane zebranie dodatkowych danych, wyjaśnień lub dowodów.
Sprawy są załatwiane najpóźniej w terminie jednego miesiąca od dnia złożenia pisma wraz z dokumentami, gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego (z wyłączeniem przepisów określających inne terminy na załatwienie sprawy).
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, termin jej rozpatrzenia, co do istoty albo w inny sposób jej zakończenie, wynosi dwa miesiące od dnia wniesienia sprawy do Przedszkola.
W przypadkach przekroczenia ustalonych terminów dla załatwienia określonej sprawy zawiadamia się zainteresowanego o spodziewanym przekroczeniu terminu, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Od decyzji Dyrektora przysługuje odwołanie do Organu prowadzącego przedszkole w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Dyrektora Przedszkola nr 366 w Warszawie.
Skargi i wnioski
Dyrektor Przedszkola przyjmuje interesantów w sprawach interwencji, skarg i wniosków w każdy poniedziałek, w godzinach 15.00 - 16.00.
Wicedyrektor Przedszkola w każdy czwartek w godzinach 14.00 - 15.00
W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie interesantów odbywa się w najbliższy dzień powszedni na zasadach określonych powyżej.
Kancelaria odsługuje interesantów w dni robocze w godzinach: 8.00-16.00.
Przedszkole nr 366 w Warszawie nie udziela odpowiedzi na korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną, która nie spełnia wymogów określonych w art. 63 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. Nr 98, poz. 572
Zgodnie z ww. art. 63 § 2 K.p.a. treść kierowanej korespondencji (w tym również elektronicznej) powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko),
- adresu (kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, nr telefonu),
- przedmiotu sprawy, której dotyczy.
Wprowadził: | Administrator | 2021-11-22 | |
---|---|---|---|
Aktualizujący: | Wróblewska Izabela | 2024-12-12 | |
Podmiot udostępniający informację: | Przedszkole nr 366 | ||
Liczba odwiedzin: | 153 | ||
Dziennik zmian strony |
| ||
Wersje archiwalne strony udostępniane po kontakcie z placówką. |