Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem działalności Szkoły Podstawowej nr 310 im. Michała Byliny w Warszawie jest nauczanie i wychowanie uczniów.
Szkoła realizuje cele i zadania wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające szkolny zestaw programów nauczania oraz program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.
1. Działalność edukacyjna szkoły jest określona przez:
- szkolny zestaw programów nauczania, który obejmuje całą działalność szkoły z punktu widzenia dydaktycznego;
- szkolny zestaw podręczników, materiałów edukacyjnych oraz ćwiczeniowych;
- program wychowawczo-profilaktyczny obejmujący: a) treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów oraz, b) treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców.
2. Edukacja szkolna przebiega w następujących etapach edukacyjnych:
- wychowanie przedszkolne organizowane w oddziałach przedszkolnych;
- pierwszy etap edukacyjny – klasy I–III szkoły podstawowej;
- drugi etap edukacyjny – klasy IV–VIII szkoły podstawowej.
Szczegółowe cele i zadania określa statut szkoły.
Dyrektor Szkoły kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły i prowadzi ewidencję spełniania obowiązku szkolnego. Niespełnianie obowiązku szkolnego podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko pięcioletnie,
- odroczenie obowiązku szkolnego,
- spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą,
- indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych
W sprawach dotyczących oceniania i promowania nie prowadzi się postępowania administracyjnego i nie stosuje się Kodeksu postępowania administracyjnego.
Tekst rozporządzenia wraz z załącznikami:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230002572
Podstawa programowa określona jest w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji i Nauki z dnia 13 sierpnia 2021 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej
Tekst rozporządzenia wraz z załącznikami:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu20170000356
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210001533
Wprowadził: | Administrator | 2021-11-22 | |
---|---|---|---|
Aktualizujący: | Kondratowicz Anna | 2024-11-12 | |
Podmiot udostępniający informację: | Szkoła podstawowa nr 310 im. Michała Byliny | ||
Liczba odwiedzin: | 350 | ||
Dziennik zmian strony |
| ||
Wersje archiwalne strony udostępniane po kontakcie z placówką. |