Organizacja

Poradnią kieruje Dyrektor i jego zastępca.
Pracownicy pedagogiczni Poradni to nauczyciele: psycholodzy, pedagodzy, w tym oligofrennopedagodzy, logopedzi, terapeuci.
Poradnia zatrudnia pracowników administracji i obsługi.

Regulamin pracy poradni

Godziny pracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 18:

  • poniedziałek – piątek, godz. 8.00 - 19.00
  • sobota, godz. 9.00 - 13.00

Uwaga:

  • w okresie wakacji poradnia pracuje w następujących godzinach:
    • poniedziałek 10.00 - 18.00
    • wtorek-piątek 8.00 – 16.00

Szczegółowy harmonogram pracy poszczególnych specjalistów

Organizacja przyjmowania klientów:

  • Poradnia udziela pomocy dzieciom od urodzenia i uczniom objętych systemem oświaty, ich rodzicom, nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek mających siedzibę na terenie działania poradni oraz dzieciom nieuczęszczającym do szkoły, zamieszkującym na terenie działania poradni.
  • Poradnia jest placówką publiczną i korzystanie z jej pomocy jest dobrowolne i nieodpłatne.
  • Dzieci i młodzież do ukończenia 18 roku życia zgłaszają rodzice/prawni opiekunowie; w przypadku uczniów pełnoletnich pomoc udzielana jest na ich indywidualny wniosek.
  • Zgłoszenia mogą być dokonywane osobiście lub telefonicznie.
  • Sekretariat może wskazać termin pierwszej wizyty. Decyzję o potrzebie przeprowadzenia badań diagnostycznych podejmuje psycholog prowadzący w porozumieniu z rodzicem/opiekunem prawnym/pełnoletnim uczniem podczas pierwszej wizyty.
  • Badanie psychologiczne, pedagogiczne i logopedyczne niepełnoletnich poprzedzone jest rozmową z rodzicem, przeprowadzany jest szczegółowy wywiad, rodzic podpisuje wniosek dotyczący podjęcia czynności diagnostycznych wobec dziecka oraz określa cel diagnozy.
  • Proces diagnostyczny prowadzony jest przez specjalistów poradni w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka, jego możliwości psychofizycznych oraz wyjaśnienia mechanizmów funkcjonowania w odniesieniu do zgłaszanego problemu i wskazania sposobu rozwiązania tego problemu.
  • W uzasadnionych przypadkach rodzice są proszeni o wykonanie dodatkowych badań dziecka poza poradnią. Zgodnie z zapisami prawa pracownicy poradni psychologiczno - pedagogicznych mogą oczekiwać zaświadczeń o stanie zdrowia dziecka/ucznia wydawanych przez lekarzy prowadzących dziecko, lekarzy specjalistów.
  • Po przeprowadzeniu badania odbywa się rozmowa z rodzicem/prawnym opiekunem. Omawiane są wyniki badań, udzielane są wskazówki dotyczące koniecznych działań postdiagnostycznych, postępowania z dzieckiem.
  • Na pisemny wniosek rodzica może zostać wydana opinia lub informacja o wynikach diagnozy przeprowadzonej w poradni.
  • Opinia zawiera:
    • oznaczenie poradni wydającej opinię;
    • numer opinii;
    • datę wydania opinii;
    • imię i nazwisko dziecka albo pełnoletniego, którego dotyczy opinia, jego numer PESEL, a w przypadku braku numeru PESEL – serie i numer dowodu potwierdzającego tożsamość, datę i miejsce urodzenia oraz miejsce zamieszkania, nazwę i adres odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki oraz oznaczenie odpowiednio oddziału przedszkolnego w przedszkolu, oddziału w szkole lub grupy wychowawczej w placówce, do której dziecko albo pełnoletni uczeń uczęszcza,
    • określenie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka albo pełnoletniego ucznia oraz opis mechanizmów wyjaśniających funkcjonowanie dziecka albo pełnoletniego ucznia, w odniesieniu do problemu zgłaszanego we wniosku o wydanie opinii;
    • stanowisko w sprawie, której dotyczy opinia oraz szczegółowe jego uzasadnienie,
    • wskazania dla nauczycieli dotyczące pracy z dzieckiem albo pełnoletnim uczniem;
    • wskazania dla rodziców dotyczące pracy z dzieckiem albo wskazania dla pełnoletniego ucznia, które powinien stosować w celu rozwiązania zgłaszanego problemu;
    • imiona i nazwiska oraz podpisy specjalistów, którzy sporządzili opinię
    • podpis dyrektora poradni.
  • Poradnia wydaje opinię na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia, którego dotyczy opinia, w terminie nie dłuższym niż 30 dni, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w terminie nie dłuższym niż 60 dni, od dnia złożenia wniosku.

Orzecznictwo

W Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 18 powołany jest Zespół Orzekający.

Działa on na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dnia 7 września 2017 r., w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające, działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych Dz. U. z dnia 14 września 2017 r. poz. 1743

Zespół Orzekający PPP18, wydaje orzeczenia o potrzebie:

  • kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży:
    • niepełnosprawnych ruchowo w tym z afazją,
    • z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym,
    • niepełnosprawnościami sprzężonymi,
    • niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem,
  • zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim,
  • indywidualnego nauczania.
  • Zespół orzekający wydaje także opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju (WWR) dla dzieci ze stwierdzoną niepełnosprawnością, które nie rozpoczęły realizacji obowiązku szkolnego.

Szczegółową organizację działania Poradni w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji, opracowany przez dyrektora poradni, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni – do dnia 30 kwietnia każdego roku.

Arkusz organizacji poradni zatwierdza organ prowadzący poradnię do dnia 25 maja danego roku.

W arkuszu organizacji poradni zamieszcza się w szczególności: liczbę pracowników poradni, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze, oraz ogólną liczbę godzin zajęć finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący.

Wprowadził: Administrator2021-12-16
Aktualizujący:Admin Admin2022-03-03
Podmiot udostępniający informację:Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 18
Liczba odwiedzin:
Dziennik zmian strony
  • Edycja treści 2022-03-03 10:43:15
Wersje archiwalne strony udostępniane po kontakcie z placówką.